tisdag, juli 25, 2006

HEJDÅ KORRIDOREN!

[scen: Skabbig hall. Huvudpersonen har en flyttkartong under armen.]
- korridoren, jag flyttar nu...!
Och ingen steker nån jävla falukorv och ber mig stanna! W00t!!
[litet dansnummer av pur glädje.]

Det här blir rent logiskt antagligen det sista inlägget.
(Men lika glad är jag för det men gladast är nog räääven.)

Rummet är tömt, städat, svabbat och godkänt av föreningen. (Jag gömde en gardinstång jag inte vet var den hör hemma bakom dörren, och han kollade aldrig där.)






bling bling!









Jag struntade i att släppa lös vandrande pinnar, och lämnade istället en personlig hälsning:

Ulrikedalsvägen 2S, våning 4.
- Tidernas sämsta korridor?
Jag önskar att jag aldrig hamnat här.
Flyttar nu. *hjärta*
Se till att få o
rdning på skiten FÖR FAN!
(Läs trivselråden i köket för kreativa tips)
Här får ni lite överbliven dricka att kalasa på!

Hejdå!

För hela historien:
korridoren.blogspot.com

Jag petade fast brevet med en hög öl och cider som gick ut förra november nån gång.

Jag drömde inatt att korridoren var full med folk, som hade läst min blogg, tagit åt sig och snyggat upp stället, men som fortfarande var skitsura och sårade för att jag kallat dem nötter.
Jag ångrar ingenting. Ha!

Men för sakens skull kan vi ju låtsas att jag ångrar att jag "glömde" min matta i soffan i korridoren. Jag är också hemskt ledsen att jag lämnat in alla nycklar så jag inte kommer åt att hämta den och ge den sin rättfullt värdiga begravning på nån soptipp.
Sucks to be me...









"oops."










Hejdå asociala fluginvaderade äckelställe!!

Till alla framtida studenter i Lund:
Det är bättre att bo på gatan än i 2S!
(Seriöst, hela S-huset ser för jävligt ut, håll er till de nyrenoverade)

36 Comments:

At 10:34 fm, Anonymous Anonym said...

Åh vilken helt underbar blogg! Den för fram gamla minnen från studenttiden :) Jag minns fortfarande när vi gjorde fiskpinnar i brödrosten och kokade makaroner i kaffekokaren... Kanelgifflar i frysen är faktiskt en helt underbar uppfinning, man kan ta med dem till stranden och äta dem medans de tinar. Lite som glass ungefär.

 
At 10:50 fm, Anonymous Anonym said...

tack tack!!! Helt underbart!!

 
At 1:01 em, Anonymous Anonym said...

vi vet var du bodde...

 
At 2:52 em, Anonymous Anonym said...

ulrikedals vägen aajajaj, saknar min studenttid.

 
At 3:08 em, Anonymous Anonym said...

Hahaha helt underbar blogg!! Så bra skrivet!!

 
At 3:21 em, Anonymous Anonym said...

seriöst, flytta aldrig till london. de bilder jag fick se från din studentkorridor var ju ingenting i jämförelse.. du verkar tråkig! ha!

 
At 4:09 em, Anonymous Anonym said...

Helt underbara soppåsebilder! jag har inte skrattat såhär gott på flera dagar! =)

 
At 6:22 em, Blogger Johanna said...

Vad söta ni är... ;)
Jag hade en idé om att fortsätta plåta soppåsar och sedan sätta ihop alla bilder till en gigantisk poster och sätta upp på väggen. Eller bara skicka till moderna museet och bli geniförklarad direkt.

 
At 7:08 em, Anonymous Anonym said...

haha kul

 
At 11:12 em, Anonymous Anonym said...

Trodde jag hade nått botten när jag bodde i ett vindsförråd på ryska huset, eller i en mögligt korridor på prennegatan utan tak och dusch, hade nog dock valt båda dem före din korridor. Trodde det bodde skötsamt folk på ulrikedal, nu framstår ju dackegården som rena paradiset i jämförelse.

 
At 11:44 em, Anonymous Anonym said...

det är ett jävla under att studenter i korridor ens kan torka sig i röven när morsan inte sitter i rummet brevid längre...

 
At 12:29 fm, Anonymous Anonym said...

Känner igen allt till fullo. Efter ett tag övergår desperationen till ett evigt hat. Även jag ska flytta från skiten. Tack för din blogg. Kände mig mindre ensam.

 
At 1:18 em, Anonymous Anonym said...

Ey, tänkte bara påpeka att alla korridorer inte är så här! Men nu har jag i alla fall lärt mig att inte ta mina kära korridorare för givet. Tack för trevlig läsning.

 
At 3:28 fm, Anonymous Anonym said...

klockren blogg, underbart rolig och allt för skrämmande lik min situation. du har så jävla rätt, studenter är äckliga!!!!!!

 
At 12:50 em, Anonymous Anonym said...

Hade motsvarande elände med sopor och disk, men det var ingenting emot lirarna som bodde i korridoren. Minns särskilt en gång när korridorarna hade fest (det var ofta fest). Någon hade med sig en hund upp som tyckte det var kul att jaga efter pinnar. Det tyckte festprissarna också och kastade ett brännbollsträ fram och tillbaks i korridoren. De skrattade när hunden slängde sig i väggarna och dörrarna på jakt efter basebollträt. Vid fyratiden på morgonen tröttnade jag (kunde inte sova och skulle med ett tåg klockan 6). Jag virade en handduk om mig, gick ut och bad dem vänligt att lugna sig lite.
En besökare, en enorm kille med blonderat hår och pupiller stora som basketbollar, gick fram till mig med brännbollsträt och slog i min dörr några centimeter från huvudet. Han sa att han skulle slå in skallen på mig om jag inte gick tillbaks in på mitt rum. Killen som bodde i rummet (och hade festen) kom springade och drog undan min nyfunna vän. Han sa åt mig att gå in i rummet kvickt, killen med blonderat hår var tydligen lite labil.
En stund senare slutade de kasta basebollträt i korridoren och efter ytterligare en halvtimma upphörde även slagen med brännbollsträt i min dörr och slagorden mot mig.
Det blev ingen sömn den natten och när jag vaknade låg påtända killar längs hela korridoren och sov.

Jag gick inte heller ut och sa till fler gånger när de hade fest.

 
At 10:03 em, Anonymous Anonym said...

Såg din blogg först nu, och efter att ha läst alla inlägg måste jag säga att min korridor i BC-huset på delphi nu framstår i en helt ny dager.

 
At 4:36 em, Anonymous Anonym said...

Underbar blogg! Synd för oss att du flyttat, men jag förstår dig till fullo. Tacksam för att jag var så klok att jag försod att korridorslivet var så som du beskriver då jag började plugga och skaffade egen lägenhet på stört! Men jag har besökt några stycken efter det så jag känner igen det där. Se nu bara till att inte bli allt för populär nu då du har eget hem, risken är att folk börjar betrakta din lägenhet som allmän fritidsgård och sedan får du städa och kasta ut folk tills du stupar.

 
At 2:01 em, Anonymous Anonym said...

haha, kommer sakna ditt bloggande. du skriver verkligen sjukt roligt. om jag flyttar in i den korridoren en vacker dag lovar jag dig att jag ska få ordning på den! ;D

 
At 11:48 fm, Anonymous Anonym said...

Nej, den tog slut! Så jävla rolig blogg. Är glad att jag aldrig valde korridorslivet.

 
At 2:08 em, Anonymous Anonym said...

Bästa fucking bloggen någonsin!

 
At 5:07 em, Anonymous Anonym said...

O jag minns oxå mina dar på Ulrikedal!

Hade en riktig skitkorridor jag med och flyttade till en korridor i Uppsala istället.

Men men ska inte välja bort korridor automatiskt: hamnar man i en hyfsad är det bland det mest lärorika som finns. och vansinnigt roligt.

lycka till

 
At 4:49 fm, Anonymous Anonym said...

Jag tycker väldigt mycket om dig. / Mao

 
At 3:50 em, Anonymous Anonym said...

Och folk undrar varför jag har egen lägenhet i ställe för att bo i korridor.. Haha de här bevisar allt =)
Tack för en himla rolig läsning.

 
At 6:26 em, Blogger Vulpes Argentum said...

men men du måste ju flytta någonstans. kan inte bloggen överleva?

 
At 2:17 em, Anonymous Anonym said...

den här bloggen läser jag än idag när jag vill ha roligt. bodde själv på parentesen när bloggen skrevs. där är det visserligen renoverat, men vad hjälper det när golvet är klibbigt av öl och makaroner och folk torkar ur stekpannorna med kökshanddukar tunga av tjugo år gammalt flott. den som inte har bott i studentkorridor kan nog aldrig förstå innebörden av sju påsar halvruttna sopor i köket!

 
At 3:51 fm, Anonymous Anonym said...

haha, underbar blogg. du skriver väldigt bra. man blir väldigt nyfiken på vem personen bakom bloggen är... hehe.

jag har bott i studentkorridor i göteborg, var inte i närheten av att vara lika illa =)

 
At 12:02 em, Anonymous Anonym said...

jeg bodde på ulrikedal da jeg var utbytesstudent i lund våren 07. korridoren min var like uhygienisk som din, og jeg må si det var godt å komme hjem til en ren studenthybel i norge. på ulrikedal måtte jeg drepe insekter i dusjen hver morgen.

 
At 10:36 fm, Anonymous Anonym said...

Hejhej, tänk att man har äran att bo i denna korridor!!! Nu ska jag själv snart avsluta min tid i precis just denna korridor och jag kommer faktiskt sakna den. Jag kan bara säga att korridorer ändras med tiden och personerna som bor i den! Visst, vi har inte den bästa ordningen, men den är så mycket renare än i bloggen och alla som bor här är trevliga. Så till alla novischer som ska flytta till Lund...BO I KORRIDOR!!! //Mats

 
At 7:10 em, Anonymous Anonym said...

Tipsar om ett nytt forum där man kan ventilera sin frustration över eländiga situationer i studentkorridorer...
http://studentkorridor.freeforums.org/index.php

 
At 5:35 em, Anonymous Anonym said...

Jag har precis suttit och vägt för- och nackdelar mot varandra, för att komma på om jag vill bo i korridor eller i lägenhet. Jag är avskräckt, helt klart...

 
At 10:12 em, Anonymous Anonym said...

SWEC 4ever.
/[Peer]

 
At 11:58 fm, Blogger Unknown said...

jag bor i din korridor nu, det är nyrenoverat och supertrevligt :)

 
At 1:28 fm, Anonymous Anonym said...

vad jag letade efter, tack

 
At 11:50 fm, Anonymous Anonym said...

Underbar!

 
At 8:50 fm, Anonymous Anonym said...

larde sig mycket

 
At 7:17 em, Anonymous Anonym said...

bäst !

 

Skicka en kommentar

<< Home