torsdag, februari 02, 2006

Vi har fått ett köksbord!

Jag kom hem och krockade med ett nytt spännande objekt efter jag öppnat dörren. Det var ett bord. Jag vet inte riktigt vad det gör där, eller vem som ställde dit det. Det kan klart vara köksbordet jag önskade upp på korridoren av bostadsföreningen i höstas, men de brukar lämna lappar efter de pillar på saker.


Jag föreställer mig händelseförloppet ungefär i stil med detta:
(Om man utgår ifrån att folk pratar med varandra)

Student 1: Uhh, jag har en påse skräp jag känner att jag måste slänga på odefinierat ställe, men återvinningsskåpet är typ, fullt.
Student2: Kan du inte bara stapla det ovanpå det andra? Det brukar jag göra.
S1: Näe, alltså jag försökte men hälften trillade ner på sidan av.
S2: Det kanske är dags att gå ner fyra trappor till återvinningen med allt...
Båda: HAAAHAHAHAHAHAHAHAHA!!
*Student 1 gnuggar tårarna ur ögonen*
S2: Nämen jag har en idé, vi ställer dit ett bord! Jag har ett bord jag inte använder egentligen på mitt rum, jag har bara ställt sängen på det så att jag får plats med pantflaskor undertill! (True story, jag nämner inga namn.)
S1: Schysst idé! Ända sen de rensade bort allt som var brandfarligt i höstas har det känts lite tomt här.
S2: Åååhej! *klonk*

5 Comments:

At 8:19 em, Anonymous Anonym said...

bordet är mitt :) hade väl en tanke att det skulle bli vårt nya köksbord men det finns ingen plats och ställa det på och man har väl inte så jätte stor lust och äta ute i det snuskiga köket....

 
At 10:16 fm, Anonymous Anonym said...

Åh vilken helt underbar blogg! Den för fram gamla minnen från studenttiden :) Jag minns fortfarande när vi gjorde fiskpinnar i brödrosten och kokade makaroner i kaffekokaren... Kanelgifflar i frysen är faktiskt en helt underbar uppfinning, man kan ta med dem till stranden och äta dem medans de tinar. Lite som glass ungefär.

 
At 12:00 em, Anonymous Anonym said...

fan du är ju HELT efterbliven

 
At 5:31 fm, Anonymous Anonym said...

jag tycker denna koridor ser ovanligt ren ut.....

 
At 1:22 fm, Anonymous Anonym said...

fyfan, jag tycker verkligen synd om alla mongon som trivs i skit - det är lixom inte NORMALT - tur att du kunde flytta!!!

 

Skicka en kommentar

<< Home