tisdag, februari 14, 2006

Ajaxreklam IRL

Ibland kommer man hem och hittar skumma saker på korridoren. Spår efter en fest, övergiven för gammal mat, ett bord, nya inflyttade, osv osv. Det är ok, det är normalt, det är studenter, det är korridoren. Men när man kommer hem och den är städad?
Hur förhåller man sig till det?
Det kanske är dags att börja låsa dörren om dagarna.
Innan någon städar mitt rum.

Nu ska vi dock inte få upp hoppen allt för högt, skruva ur champangeflaskan och skåla för att korridoren börjar arta sig.
Med "städad" menas "Bänkskivorna är inte klibbiga".
Voila! Så här rent har det dock inte varit på länge.




Det här är läskigt blankt -->





Detta är ju fint, och blanka ytor i all ära, men jag tror det finns någon slags force på min korridor.
Ying och yang, jämvikt och sånt strunt. För om man städar någonstans, stökas det ner någon annanstans.
Jag tog en bild på käll"sorteringen" och var tvungen att jämföra med tidigare bloggar för att se vad som saknades. Lite som finn fem fel, eller vad hör inte hemma i bilden.
Jag tror dock det är mer än fem fel, och det mesta hör inte hemma i bilden, men jag kom till slut på vad som förändrats. Soppåsarna har blivit fler och flyttat ner på golvet istället för ovanpå pappersinsamlingen. Ja, och så står där en gammal krukväxt som dör mer och mer för varje dag.
Och nej, ingen har slängt dem.

1 Comments:

At 8:22 em, Anonymous Anonym said...

städningen stod jag för och nedskräpningen med soppåsarna också för den delen...men jag slängde dem efter ett tag om jag inte minns fel :)

 

Skicka en kommentar

<< Home