tisdag, februari 21, 2006

Arktisk expedition i köket

Då och då när jag av okänd anledning är ute i köket brukar jag öppna alla luckor jag hittar och titta efter vad där finns. För det mesta går det ut på att kolla hur många som verkar bo på korridoren, eftersom det borde vara relativt till hur många skafferier som är fyllda med nudlar och olivolja.
Just nu är alla skåp fyllda. Jag har fortfarande bara sett tre personer.
Hursomhelst, när jag kom hit tingade jag ett eget kylskåp genom att flytta runt alla kvarlämnade saker så att hela kylen såg ockuperad ut, och sen använde jag den ensam. (Fast nu har någon genomskådat det och snott två hyllor och fyllt med pålägg, mjölk och annat normalt)
Ovanpå kylen finns en liten frys som jag har tittat in i med jämna mellanrum sedan jag flyttade in i augusti. Igår konstaterade jag att innehållet inte har rört sig sedan dess.
Eftersom det inte var någon i köket eller korridoren (surprise!) så bestämde jag mig för att rota runt.
Jag har länge funderat på varför man fryser in öl, och nu ville jag veta vad som mer gömde sig bland isen.














Utsikten in i frysen de senaste 6 månaderna.
Jag har en likadan isklump i kylen, fast större. Jag vinner.


Efter att ha vänt ut och in på innehållet hittade jag en för sunkiga LANare välkänd påse längst in.






Varför fryser man in kanelgifflar?










Ok, förlåt. Jag menar: Varför fryser man in kanelgifflar 2004?





Det är en rätt kul tanke att flytta ut från en korridor och lämna allt sitt skit bakom sig. Det är ännu roligare om sedan ingen slänger ut det på 2 år.
"Öh, killar, vi borde skaffa en ny frys eller nåt. Här börjar bli fullt. Min micropizza får inte plats."

Och det är därför korridoren har 3 kylskåp och 2 frysar.

7 Comments:

At 12:16 em, Anonymous Anonym said...

Man kan förvara dom mäst underliga saker i kyl/frys, en vänn till mig förvarade grädde i små provrör och hans korridorare var rädda för hans hylla i kylen hur länge som hälst. något du borde pröva :-) *kramar*

 
At 8:26 em, Anonymous Anonym said...

frysens innehåll är idag borta för alltid! tack för tipset! och tack för den översta hyllan i kylen :D

 
At 2:50 em, Blogger Johanna said...

vem av alla jag aldrig sett är du e? :P
och ta för dig av kylfacket. har du tråkigt nån dag kan du ju försöka bända loss termometern från isklumpen :P

 
At 7:21 em, Anonymous Anonym said...

du måste ha sett mig för jag hälsade på dig när jag flyttade in i Januari :) sen dess har jag nog bara sett din rygg en gång när du var på väg in på ditt rum...och thats it på ett halvår :) fast du lär ju sett lika lite av mig...synd att jag fick reda på det lite sent att du också tyckte korridoren var pest för då kunnde vi ha röjt upp där tillsammans...

 
At 10:30 fm, Blogger Johanna said...

men vad sorgligt, såhär i efterhand. två korridorshatande själar i varsitt rum... :P
det var ju en tjej i början som ville röja upp med mig. sen försvann hon spårlöst. ack och ve.

 
At 2:00 em, Anonymous Anonym said...

4 av 6 personer som har flyttat ur korridoren de senaste 2 månaderna...:) mycket trivsam korridor!! haha!! 1:e oktober blir jag av med mitt rum :) trivs du i din nya lya?

 
At 10:07 em, Blogger Johanna said...

haha. vem fan bor kvar? Han där... A-nånting. med glasögon som gör komplicerade mackor.
Jag trivs bra i lyan :P Maila om du vill komma på inflyttningsfesten, haha.

 

Skicka en kommentar

<< Home