onsdag, april 05, 2006

Vem har bajsat i köket?

Jag kom hem och kände den vanliga doften av rutten korridor, men ändå... någonting var annorlunda. Jag gick ut i köket och kollade. Båda sophinkarna tömda. Förutom en läckande pappersmugg med gammal cola på kylen i korridoren kunde jag inte hitta något som genererade den lite underliga lukten för dagen.
Senare när jag lagade mat slog det mig. Korridoren luktar BAJS. Och inte bajs som i "Hej jag är så alternativ och rebellisk att jag säger bajs hela tiden, hihi", utan verkligen bajs. Som om någon hade satt sig och genererat avföring i vasken. Som för övrigt var full med gammal disk.






Inga fysiska spår av exkrementer här inte.










Men sen när luktar gammal disk avföring? Jag lagade klart min mat på spisen utan fungerande belysning och fläktsystem, där en flugsak hade dödsryckningar på den varma hällen, diskade stekpannan under den läckande kranen, och avvek från köket.
Det är nämligen jävligt tråkigt att äta i köket. Dels finns det inget matbord, och dels har någon snott alla högtalare, både dom stora bökiga och de små. Tv:n har numera inget ljud. Köket = Meningslöst.





Något saknas...









För övrigt har jag gjort något spektakulärt. Jag har dammsugit. Eller ja, försökt. Först fick jag byta dammsugarpåse för den gamla var full av... tja, inte fan vet jag, studenter? Full var den iaf.
När jag sedan hurtigt svepte över golvet, fylld med kollektiv glädje, insåg jag något. Jag kan dammsuga hur mycket jag vill. Man behöver fortfarande en DEGSKRAPA för att få rent golvet. Det ser ut ungefär som tidigare. Fast baconbiten är borta.

Baconbit, you will be missed.
In memoriam.

1 Comments:

At 3:13 em, Anonymous Anonym said...

Att du har hållt dig frisk och inte utvecklad någon ovanlig mögelallerigi är helt ofattbart.

 

Skicka en kommentar

<< Home