söndag, december 04, 2005

Korridorsvakt

Korridoren håller högt tempo så här mot juletider. Ja, ibland flyttar kaffekokaren till och med på sig.
För övrigt är det ingen som bryr sig om de stackars bestickens känslor. Min korridor består uppenbarligen av ett gäng cyniker. Eller analfabeter. Eller bara nötter.






Jävligt ledsna bestick
<-----













Som följd till detta insåg jag att det var dags att införa en korridorsvakt för att hålla ordningen. Jag har tidigare hört talats om korridorare som pratat om detta begrepp, och det verkar funka väldigt bra. Eftersom jag inte såg några frivilliga i köket hyrde jag in en utomstående.
Säg hej till Mr. Centrino. (Tack Intel!)
Outtröttlig sköter han sitt jobb som korridorsvakt med ett ständigt leende på läpparna.
Han gör dock inte något åt besticken vad jag kan se.

(Egentligen hoppas jag bara att han någon morgon ska ge någon en hjärtattack när de kommer in i köket för att göra en kopp kaffe och han plötsligt dyker upp i synfältet när man kommer runt kylskåpet.)
- "Godmorgon studenter!"